رئیس سازمان امور اراضی کشور اظهار داشت: در بخشی از این شیوهنامه آمده است «وزارت راه و شهرسازی با همکاری وزارت کشور باید در مدت 6 ماه نسبت به ارائه طرحهای توسعه شهری مصوب رقومی (جامع، تفضیلی، هادی و ...) به صورت وبسرویس الکترونیکی به سازمان فناوری اطلاعات ایران اقدام کنند. همچنین بنیاد مسکن انقلاب اسلامی موظف است مطابق زمانبندی مذکور در چارچوب ضوابط اجرایی نسبت به ارائه طرح هادی و همه نقشههای رقومی روستاها به سازمان مذکور اقدام کند.»
وی تصریحکرد: بر این اساس شهرداریها و دهیاریها موظفند با دریافت درخواست متقاضیان و اطلاعات استعلامات مرتبط، نسبت به بررسی درخواستها در چارچوب ضوابط قانونی اقدام کرده و نتیجه ارائه خدمت را حسب نوع ارتباط از طریق سامانه مدیریت ساختوساز، سامانه شهرسازی کلانشهرها یا برنامه کاربردی برای درگاه متقاضیان ارسال کنند.
افلاطونی افزود: همچنین وزارت کشور (سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور) لازم است با همکاری سازمان فناوری اطلاعات ایران تمهیدات فنی لازم را به گونهای فراهم کنند که امکان تبادل اطلاعات سیستمی میان درگاه متقاضیان سامانه پنجره واحد مدیریت زمین با شهرداریها و دهیاریها در خصوص سایر نقاط ارتباطی متقاضیان با مراجع مذکور نظیر دریافت دستور نقشه، ارائه نقشه ساختمان، پرداخت عوارض و اعلام نقص مدارک فراهم شود. تا زمان برقراری ارتباطهای الکترونیکی مورد نیاز، شهرداریها و دهیاریها با روشهای موجود در نقاط مذکور با متقاضیان تبادل اطلاعات میکنند.
ارسال دیدگاه شما
نظرات: